HTML

magyar blogozásom

Friss topikok

Linkblog

Különös, hogy ez a vers is egyetlen egy mondat, mint mondjuk az Egy mondat a zsarnokságról. Ezek a típusú művek sokszor hosszabbak, mint egy normális több mondatos alkotás, hatása pedig az, hogy sietteti a vers olvasását, és nem hagy az olvasónak egy percnyi pihenőt sem. Arra ösztökél  hogy "egy húzásra" olvassuk el. Szerintem ez nagyon jó kis cselecske, dícséretes.

Elemzés szempontjából a cím és a szöveg kapcsolata címszó alatt azt lehetne írni hogy nem passzolnak egymáshoz, mert a hírmondó semmi újat nem mond. Amúgy is milyen egy rossz hírmondó az aki nem tudja a legújabb híreket (nemúgy mint a Blikk) és csak ilyen általános igazságokat mond. Először azt hittem, hogy ő valamilyen pásztor aki buta és azért ment pásztornak mert semmihez nem volt elég íkúja. Ebből aztán csak az derült ki hogy én vagyok az amire gondoltam:(  Ha valaki többször átnézi, vagy van egy kisebb nagyobb irodalmi vénája akkor egyből észreveheti az olyan titkos, elrejtett infót ami már érdekessé teszi őt. "Szegény" hírmondónak Babits adott egy kisebb nagyobb prófétai szerepet így atán látja előre a háborút, amitől viszont ő is fél. Ami még nem meglepő az az hogy semmi rím nincs benne. Komolyan én már  azon meglepődök ha egy vers verses formályú.

A végén kiderül hogy egy ars poetika ez ami viszont jó. Babits versei közül az egyik legjobb legalábbis nekem:)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alma78.blog.hu/api/trackback/id/tr722018447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása